Wikia

iSubmachine is een versie van Submachine 1: The Basement gemaakt door Mateusz Skutnik voor de Iphone en Ipod Touch. Het is verwijderd van de App Store; de enigste mensen die het origneel hadden gekocht kunnen het spelen. Later is het gelekt via het Pastel Forum.

Beschrijving Edit

Het spel is voor het grootste deel gewoon Submachine 1 met sommige Puzzel toevoegingen.

Prijs Edit

Het spel was verkrijgbaar voor $1.99 (of €1,77 of £1.28), maar het is later verlaagd naar $0.99 (of €0,88 of £0.64).

Veranderingen Edit

Deze versie van het spel heeft vier extra kamers voor een extra puzzel om het ventiel te bemachtigen. Je moet een stroomschakelaar omdraaien die een scherm activeert met twee symbolen. Die symbolen kunnen ingevoerd worden in een machine in de boden van de kaart om het ventiel te bemachtigen.

Isubmachinedotcom

De gameplay was gebruikt met drukken inplaats van kliken. Het spel was moeilijker voor de gene die het orgineel niet gespeelt hadden, omdat de cursor veranderde als je over de items kwam, en in deze versie was er geen cursor.

Mateusz Skutnik was nooit van plan om de anderen spellen uit te brengen. Het was vooral gemaakt voor promotie van de anderen Iphone spellen die Pastel Games destijds uitbracht.

Lekken Edit

De game is later gelekt en weer verdwenen. Het was een actie op het Forum om het spel terug te vinden. Mateusz Skutnik heeft daar geen probleem mee gehad. Omdat het spel al zeer verouderd is. Of Mateusz Skutnik ooit die puzzel gaat toevoegen aan Submachine: The Legacy is onwaarschijnlijk.