Wikia

Quote leftGeen commentaar.Quote right
- Mateusz Skutnik

Quote leftKlaar om te worden vereeuwigd in het Subnet?Quote right
- Mateusz Skutnik

Mateusz Skutnik (door zijn fans ook Murtaugh genoemd) is de auteur van Submachine, Covert Front, Daymare Town, 10 Gnomes en The Squirrel Family.

Hij heeft onlangs Submachine 10 voltooid, die werd gelanceerd op 21 december 2015. Op 9 juni 2010 werd het langverwachte Submachine Exploration Project gelanceerd, dat eerst werd hernoemd naar Submachine Network Exploration Experience en daarna naar Submachine Universe.

AutobiografieEdit

"Ik ben een architect. Ik ben afgestudeerd aan het Departement voor Architectuur aan de Technische Universiteit in Gdańsk, Polen. De laatste tijd ging ik terug naar mezelf een architect te noemen, maar in een heel andere betekenis dan je kon bedenken. Ik ben een flash games architect, ik ontwerp game-play, structuur, ik schrijf action script codes om spellen te laten werken en uiteindelijk ontwerp ik alle graphics die ik in mijn spellen gebruik. Mijn bekendste spel tot nu toe is Submachine. Sinds 2005 is dit spel een internetfenomeen en wint het elk jaar meer toegewijde fans dan alles wat ik gemaakt heb in mijn hele leven. Ik ben voortdurend bezig met nieuwe afleveringen van deze spelserie, maar ik creëerde ook een andere serie van spellen: The Squirrel Family, spelletjes gericht op jonger publiek, het ontwerp is helder zonnig, gelukkig en schattig. De gameplay bestaat meestal uit een eenvoudig verhaal getoond op een scherm, maar er zijn ook langere platformspelletjes.

Rewolucje

Een Poolse krant, met een artikel over Mateusz Skutniks werk aan Rewolucje.

Ik ben ook een graphic novel kunstenaar, en dat is mijn voornaamste interesse in mijn creatieve carrière, ik heb strips getekend voor 21 jaar. OMG dat is een lange tijd...

In het vinden van tijd tussen mijn werk overdag en het creëren van flash games heb ik na uren nog steeds vreugde en voldoening in het vertellen van comic-achtige verhalen. Het vertellen van het verhaal, dat is het belangrijkste wat ik wil doen in mijn leven. Of het nu via strips of flash games gaat, doet er niet toe. Ik heb veel verhalen in mijn hoofd, en ik zal ze blijven vertellen aan iedereen die wil luisteren. Ik schrijf meestal verhalen zelf, mijn belangrijkste grappige reeks is Rewolucje, maar van tijd tot tijd raak ik onder de indruk van de scripts van andere mensen. Niet veel van hen: Nikodem Skrodzki, met wie ik de stripserie Morfolaki creëerde, Karol Konwerski (Blaki en Pan Blaki), Domink Szczesniak (Czaki) en als laatste maar niet het minste: prof. Jerzy Szylak, samen hebben we Alicja en Wyznania wlasciciela kantoru gecreëerd, en er zullen meer afleveringen van de stripreeks Rewolucje worden gemaakt door ons twee.

Ik heb de neiging om mijn verhalen uit te breiden naar nieuwe gebieden. Ik maak films, animaties, spellen, stripboeken... Ik heb ook een watercolour set-design gebaseerd op de werken van Frida Kahlo aan de show "Viva La vida" op het Occasionele Theater in Sopot."

Bron: Pastel Stories.

Trivia Edit

  • Wanneer besproken werd of Mateusz een vakantie heeft in Engeland, antwoordde hij dat hij op vakantie is om het jaar. Op hetzelfde moment liet hij het gunstig onbekend of hij werkelijk in Engeland was geweest of niet.
  • Mateusz had een interview met Igor Hardy in het einde van juni 2009.
  • Mateusz dreigde nog een week tot de lancering van Submachine 8 op te tellen voor elke persoon die vroeg wanneer het uit zou komen. Hij zei ook dat de maximale wachttijd ongeveer ¾ van de oorspronkelijke wachttijd toegevoegd aan de geplande lanceringsdatum zou worden als mensen dat vroegen, en niet veel mensen hebben het toen nog gevraagd.

Around Wikia's network

Random Wiki