Wikia

Submachine: 32 Chambers (of Sub32) is het derde spel wat niet in de basis serie zit.

Plot Edit

Dit spel gaat over de exploratie van 32 kamers door een ongeïdentificeerde speler.

In het start van het spel, vind de speler zichzelf in een kamer met een verroeste lab portaal dat niet gebuikt kan worden. Als deze aangezet word stort hij in. De speler gaat door alle makers gevult met zand, door gevarieerde puzzels op te lossen met hulp van items.

De laatste kamer is een onafgemaakte Maya kalender. De speler kan hem afmaken met items gevonden in het spel en in de tunnels. Nadat de kalender af is, verdwijnt de hele kamer in semi-Submachine 3 stijl, en twee datums verschijnen, "21/12/2012" en later verandert hij naar "21/12/7137". Volgens Mateusz Skutnik, stopt de speler met het voorspellen van de dagen des oordeels.

Lijst van Locaties Edit

Er is een locatie in het spel namenlijk,

32 Chambers Edit

Portal sub32

Dit gebied zijn 32 kamers met 32 half begraven kamers in zand, gemaakt in de stijl van vergaande culturen in zuid Amerika. Het zit vol illustraties en hiërogliefen. In het begin is duidelijk dat dit een xyz locatie is, maar ze zijn nu nog onbekend. In Submachine: Universe bestaan een paar kamers als karma portaal locaties.

Ontwikkeling Edit

Dit spel is de tweede Submachine game in de Jay is Games Casual Gameplay Design Competition, de eerste was Submachine: Ancient Adventure. Het werd uitgebracht op 2 Augustus 2010. Volgens Skutnik kwam het idee wanner hij de competitie voor het eerst zag. Het thema was ''sandbox'' en Skutnik dacht aan de notitie van Submachine 4 en in zijn woorden klikte het.

Het spel won in alle drie categorieën in de contest en hat een 4.8/5 volgens de 900 stemmen van de community.