Wikia



Submachine 1: The Basement (of Sub1), is origineel Submachine is het eerste spel in de Submachineserie.

Plot Edit

Het spel begint met de player in een kamer met een constructie, en met niets meer te doen als te ontsnappen. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij vier tegels vinden (Tegel A, Tegel B, Tegel C en Tegel D) en ze te plaatsen in de vier contact-dozen in de kamer links van de start kamer.

Er is weinig tot geen plot ontwikkeling in Submachine 1; het plot van de serie word later ontwikkeld, vooral in Submachine 2 en Submachine 4. Echter, is een dagboekpagina gevonden op de vloer van een van de kamers in de locatie, wat het startpunt is voor een verder plot, vooral sinds de andere helft in deel twee gevonden word.

Lijst van Locaties Edit

Er is maar een locatie in de game namenlijk: The Basement. Dit gebied bestaat uit een paar kamer met de muren, plafon en vloer gemaakt van geelachtig hout met veranderde kleuren. De kamers zijn allemaal vierkant, en bijna elke kamer heeft een of twee deuren met een houten montuur, en sommige hebben ladders om naar boven en naar beneden te gaan. De locatie heeft een paar pijpen en elektrische apparaten, samen met andere diverse objecten.

Ontwikkeling Edit

Submachine 1 Menu Version v1.2.1

Het startscherm van Submachine 1 v1.2.1, dat er overeenkomt met dat van Submachine 2: The Sketch

De organelle versie bestaat met 9 kamers en een einde, waar de speler ontsnapt naar een buitengebied. De uitgedijde versie heeft 19 kamers en twee eindes: de eerste, waar de speler eerst kiest; de blauwe deur en ontsnapt (als in het origineel) en de tweede, waar de speler kiest om de rode deur te openen en een andere kamer die later een prototype van Submachine 2 bleekt te zijn. Hoe dan ook, alleen die versie van de game heeft het. Beiden en het origineel en de nieuwere versie op Mateusz Skutnik's site hebben die versie.

Een nieuwe versie van het origineel, Submachine: Extended Version, was uitgebracht, en op sommige sites, veranderd met het origineel. Deze versie heeft een reset knop en een tekening van de vuurtoren. Dit spel heeft ook twee eindes, en een een versie, was het mogelijk een wijsheid steen te verzamelen. En dat verbeterd de plot line met Submachine 2 en Submachine 5. In het begin van Submachine 2 heeft de player een wijsheids steen in de inventory. Nadat hij gebruikt was kan de speler hem ook gebruiken in Submachine 5. Op Januari de eerste van 2008, was Submachine 1: The Basement v2.0, om het origineel en de uitgebreide versie te vervangen. De game is bijna hetzelfde allen heeft de maker de tweede einde vervangen. Op Maart de 28ste, in 2014, was Submachine 1: The Basement v5 uitgebracht. De enigste verandering was het uitbrengen van de HD versie, en de 50 eurocent munt veranderen door een oude munt. Omdat volgens Skutnik, ''De Euromunt niet in het spel past''

ISubmachine Edit

Een versie van Submachine 1 was later ooit uitgebracht op de iPhone, en Ipod Touch. Deze versie van de game voegt extra 4 kamers en puzzel toe aan de game om een ventiel te verzamelen. De puzzel voegde een stroomschakelaar toe de bijna een kopie was van die van de in Submachine 4, maar deze twee laat twee symbolen zien. De speler gaat daarna naar de nieuwe kamers om die in te voeren en een ventiel te krijgen.

De gameplay was gebruikt met drukken inplaats van kliken. Het spel was moeilijker voor de gene die het orgineel niet gespeelt hadden, omdat de cursor veranderde als je over de items kwam, en in deze versie was er geen cursor.


Kaart (v5)Edit

Submachine 1 map