Wikia

Submachine 2: The Lighthouse is het tweede deel van de Submachineserie.

Plot Edit

Submachine 2 begint waar Submachine 1 eindigde nadat de speler ontstapt uit The Basement in een open kamer. Later word onthult dat de speler werd geleid met een karma portaal in de vuurtoren.

Het is later onthuld that the player did not escape and was instead led, in one way or another, to the lighthouse. Het doel van het spel is het ontsnappen van de vuurtoren, door het oplossen van puzzels om een portaal te openen. Tijdens de weg, komt de speler achter meer informatie over de vuurtoren en de verhaal line, over Murtaugh en zijn experimenten met karma portalen.

Lijst van Locaties Edit

Ontwikkeling Edit

Vroege SchetsEdit

Hoofdartikel: Sketch of Submachine 2

Op Oktober 23, 2009, Mateusz Skutnik bracht een schets uit van Submachine 2, hij liet zien wat de game origineel zou worden. De game speelt als de meeste ontsnap spellen, hij bestaat uit een paar kamers waar je kunt kijken in een paar hoeken, de voor en achterkant van de zelfde kamer. De schets bestaat uit zeven geheimen te verzamelen, ook een paar sleutels. Een van de vele dingen die je kunt vinden in de schets, maar niet in de laatste verzie was de ''Bloed Deur'', die op slot was en waar veel bloed onderuit kwam. Als je naar het bloed kijkt en weer terug kijkt, kwam een bericht op de muur die zei: "2 = e" or "3 = e".

Herziende Versie Edit

Op Oktober 4de, 2013, bracht Mateusz Skutnik een nieuwe versie van het spel. Deze versie verwijdert de eigen muis en vernieuwd sommige kamer's illustraties. Ook kreeg de game een donkere versie rood, zoals in de andere games. Ook werden de sewers lichter waardoor het meer speelbaar werd.