Wikia

Submachine 5: The Root is het vijfde spel in de Submachineserie (of eventueel de zevende vanwege Submachine 0 en Submachine FLF).

PlotEdit

De speler begint in een ander deel van het laboratorium dan Submachine 4. Mur stuurt een bericht op een computer dat de Speler vertelt 3 Wisdom Gems te verzamelen en vervolgens de verste uithoeken van het net te ontdekken. Daarna reist de speler naar The Root - de oorspronkelijke Submachine - die wordt bereikt via de code 552 op dezelfde teleport als in Submachine 4. Dan, met een nieuw transportsysteem exclusief voor The Root met behulp van Cipher Plates, vindt de Speler aansluitingen op the Lighthouse en the Ancient Room om de 2 Wisdom Gems te verzamelen en dan de derde op een andere locatie in the Root te vinden.

Na het vinden van de Wisdom Gems verlaat de Speler the Root en teleporteert hij naar the Corridor (747). Hij gebruikt de Wisdom Gems in een machine om naar the Edge te reizen. Na dit punt kun je terugkeren naar het spel om 5 secrets te vinden en te gebruiken in the Lucky Room (toegankelijk vanuit het inventaris). Daar kun je weetjes over het spel bekijken. Deze weetjes onthullen verschillende dingen, het belangrijkste dat Murtaugh ons vertelt is dat we het beveiligingssysteem van het Subnet in het volgende spel zullen onderzoeken.

LocatiesEdit

001 - The LabEdit

001 - The Lab

Dit gebied is een deel van hetzelfde Lab als in Submachine 4. Er is een slaapvertrek in dit deel van het Lab. Er is ook een computer met informatie en een teleport.

552 - The RootEdit

552 - The Root

The Root is beschreven als de eerste Submachine ooit gemaakt. Het werd gebouwd in 1904 en wellicht werd daar de Submachine geëxperimenteerd en beschikbaar gesteld. Nu is the Root verlaten. In the Root is er een systeem voor het transporteren van de ene locatie naar de andere, dat gebruik maakt van de Cipher Plates. Hieronder volgt een lijst van locaties in de Root, waarbij "0" staat voor geen Cipher Plate, "1" staat voor Cipher Plate 1 en "2" staat voor Cipher Plate 2.

(0,0) - The RootEdit

(0,0) - The Root

Dit is het eerste deel van The Root. Op deze plaats is er een observatiekamer en de Cipher Plate opslag.

(0,1) - The Charger RoomEdit

(0,1) - The Charger Room

In deze locatie wordt Cipher Plate 2 gevonden. Hij heeft ook een oud, handmatig oplaadapparaat. Deze kamer heeft ook een stoel en drie pijpen die eruit zien alsof ze gebruikt kunnen worden voor communicatie.

(0,2) - Symbol RoomEdit

(0,2) - Symbol Room

Deze locatie heeft drie apparaten die 3 runen tonen, die nodig zijn voor de Ancient Room. Hij heeft ook een buis met een ventiel dat, wanneer geactiveerd, een explosie van de pijp in de Lighthouse Section veroorzaakt.

(1,0) - Citric Acid RoomEdit

(1,0) Citric Acid Room

Dit is de kamer waar de spoel wordt gebruikt om de runen op te lichten. Er staat ook een bad met citroenzuur, gebruikt voor het oplossen van de Metal Box van de Metal Box Room.

(1,2) - Metal Box RoomEdit

(1,2) - Metal Box Room

De Metal Box Room is een kamer met een metalen doos. In deze doos is er een Wisdom Gem, en de enige manier om hem te krijgen is door de doos te smelten aan het zuur in de Citric Acid Room. Deze kamer is gemaakt als een 3D puzzel omdat Mateusz Skutnik verder wilde gaan dan de typische 2D-structuur.

(2,0) - The LighthouseEdit

(2,0) - -The Lighthouse

Dit gedeelte van The Root is het thuis van een zeer oud pijp-apparaat, dat is geëxplodeerd nadat de luchtdruk binnenin te groot werd. De leiding had drie (mogelijk vier) noppen die nogal lijken op de bellen in oude wekkers. Een van hen werd naar de dichtgemetselde deur geschoten met zo'n kracht dat hij verbrijzelde, zodat de Speler naar binnen kan. De andere kant van de deur is dezelfde Vuurtoren als in Submachine 2, met de Wisdom Gem nog op zijn plaats.

(2,1) - Ancient RoomEdit

(2,1) - Ancient Room

Dit gebied is gemaakt van oranje tegels en een bruine houten vloer. Hij is verbonden met de Ancient Ruins, die grijze stenen muren en vloeren heeft. De runen worden hier gebruikt.

747 - The CorridorEdit

747 - The Corridor

The Corridor is de locatie van de Mover, wat een primitieve vorm van vervoer in het Subnet is. De Speler moet 3 Wisdom Gems vinden om het op te starten.

Around Wikia's network

Random Wiki