Wikia



Submachine 9: The Temple is de negende en voorlaatste Submachine uit de hoofdreeks. Het spel begint nadat je de tempel bent ingelopen. De naam werd aangekondigd op 28 september 2012, op het einde van Submachine 8: The Plan. Werkzaamheden aan het spel begonnen op 3 oktober 2013

PlotEdit

Het spel begint met de speler in the garden, nadat de speler in het eerdere spel door de poort gelopen is. De speler ontdekt een karma Fontijn en neemt wat mee is een kan. De speler gebruikt die vloeibare karma om de piramide te betreden. De speler ontdekt een tombe van Murtaugh en Elizabeth en de inscripties van de geschiedenis die deze twee personen op het universum gehad hebben.

De speler leert ook meer over de klimax van het conflict van Murtaugh en zijn volgers. De speler leert ook meer details van Murtaugh die met zijn arm karma heeft gemanipuleerd. Ook worden Hindu goden ge-introduceert in de series, het meeste gaat over Shiva, en de discussie over de laag van het licht. Submachine 9 is een spel van verlichting op meerde levels.

Lijst van Locaties Edit

Ontwikkeling en geschiedenisEdit

Op 25 november 2013 postte Mateusz Skutnik het eerste screenshot van het spel op zijn website. Het tweede screenshot volgde op 17 december.

Op 13 december 2013 kondigde Skutnik aan dat de lancering van het spel zou worden uitgesteld tot het volgende jaar wegens ziekte.

Op 28 januari 2014 postte Mateusz Skutnik het derde screenshot.

Op 6 februari postte hij het vierde screenshot.

Op 9 februari 2014 werd ook het vijfde screenshot geüpload, samen met de tekst "Van ruis tot signaal. Van een snelle schets van een idee tot een definitief beeld van het interieur."

Op 17 februari 2014 kondigde Mateusz Skutnik aan dat het spel zal worden gelanceerd in maart 2014.

Op 7 maart 2014 postte Mateusz Skutnik een HD-close-up van screenshot 3 op zijn Facebook-pagina.

Op 9 maart 2014 kondigde Mateusz Skutnik op zijn Facebook-pagina aan dat de game "volgende week" zou worden afgewerkt.

Op 12 maart 2014 kondigde Mateusz Skutnik aan dat het spel klaar is en zou worden gelanceerd op vrijdag 14 maart 2014, rond 8:00 uur.

Op 14 maart 2014 kwam het spel inderdaad uit.

KaartEdit

Submachine 9 map small


TeasersEdit

Trivia Edit

  • De spelers inventaris is gelimiteerd met 10 items. Als de speler probeert om meet items op te pakken ''DE INVENTARIS IS VOL...'' verschijnt met een kort zoemergeluidseffect.